Wan Hazel HomeWan Hazel Facebook
Get This

Friday, 13 January 2012

Ayat yang biase kita dengar bila persekolahan bermula

Sedar tak sedar cuti persekolahan untuk sesi 2011 dah hampir ke penghujungnya, Sesi persekolahan bagi tahun 2012 dah nak bermula,jadi kepada pelajar dan murid-murid sekolah bersiap-siapkan lah minda korang dan fizikal korang untuk meneruskan perjuangan di alam persekolahan.Kebiasaannya ketika minggu-minggu pertama di sekolah, cikgu biasa akan mengucapkan ayat ini.. tak percaya korang dengarlah sendiri.. ekekke, antaranya

Kepada pelajar tingkatan 1
- Selamat datang ke sekolah menengah :D

Kepada pelajar tingkatan 2
- Jangan banyak main tahun ni, tahun depan nak amik PMR

Kepada pelajar tingkatan 3
- Tahun ni kamu PMR, buat betul-betul, PMR ni menentukan bidang apa kamu ceburi untuk tingkatan 4 nanti.

Kepada pelajar tingkatan 4
- Walaupun kamu amik SPM tahun depan, jangan ingat kamu Honeymoon tahun ni ye

Kepada pelajar tingkatan 5
- Tahun ni kamu SPM , jangan sibuk nak bercinta. Masa depan kamu tu

Benar bukan? kebiasaannya begitulah yang diperkatakan cikgu di minggu-minggu pertama persekolah. hehe

Selain itu, bagi pelajar yang dahulunya tingkatan 5 dan dah habis sekolah menengah, jangan ingat korang dah merdeka, kehidupan sebenar korang baru nak bermula. Jadi gunakan kesempatan ini sebelum keputusan SPM untuk mencari duit simpanan sebagai tambahan sekiranya melanjutkan pelajaran ke Universiti/Kolej dan sebagainya.

P/s : happy going back to school ^^v

Monday, 12 December 2011

Shoutmix dah x free!!!

argghhh!!!!
susah gilerr smalam temuduga mrsm tuh!!
soalan dye susah2 semua..
adoyai!!
x taw ar dpt ke x msok skola tuh..
tpi klau x dpt pon xper..
bley update blog tiap2 ary..
hehe..
x kesah pon skola kat mne..
asalkn dpt blajor..
blog aq pon da cntekk skit..
hahaha..
perasan nyer aq ni..
 ok,,back to the title
korg taw x..
shoutmix dah x free mulai taon depan!!!
dah kene bayar!!!
terpaksela aq pkai cbox..
klau x cye tgok ni..

korg bukak arr..
lepas tu korg bace...
tu jer aq nak ckp
bye~

Sunday, 11 December 2011

ahad yg boring!!!

yayyy!!!
kaki aq dah x sakit!!
boleh main futsal balek!!
tpi esok x boley nak main..
sebab ade temuduga msok asrama..
haisshh!!
aq da lah malas nak msok asrama
tpi nak wat cmne ann..
dah la ary ni bosan..
xder mende nak buad..kawan balek kmpong
huhuhh :(
tpi xper...
so,,tu je arr..mse pon da time
bye2..

Wednesday, 7 December 2011

new blog is reborn

akhirnye blog aq nie siap jugak!!!!
tpi masih dalam pembikinan yerr..
ari ni je aq dpt pegang laptop nie..
slalunye akaq aq yg gne..
kesian kan aq..(menagih simpati)
dah la kaki aq sakit sbb main futsal x pkai
kasut...hehe..nak tunjok skill..(bajet)
mak aq marah aq sbb kasut mahal-2 x nak pakai
tu balasannye..haha
okeyhla..kaki pon da bertambah sakit..
smpai cni je la..
bubye!!!